Digital Rights Management- DRM

messagenet-ספקית שירותי ייעוץ בתחומי הסייבר, פתרונות לשיתוף והעברת קבצים , מערכות מסרים אלקטרונים ומוצרי הצפנה והזדהות חזקה וליווי בתחומי הרגולציה ובדיקות חדירה-,פוסט תמונה לפוסט Digital Rights Management- DRM

שתפו את הפוסט

Digital Rights Management- DRM
מהפכת האינטרנט שינתה את החיים של כולנו, ובאופן משמעותי. השינויים באים לידי ביטוי בתחומים רבים, ואחד מהם הוא ללא ספק זכויות יוצרים ואכיפת הבעלות על המידע . בתחילת עידן האינטרנט היה נדמה כי אין יותר משמעות לזכויות על יצירות שונות – בגלל הקלות והמהירות שבהן ניתן להגיע לתכנים שונים, ובפרט שירים וסרטים, וגם להעתיק אותם. לאחר מספר שנים המגמה התהפכה, גם בגלל מהלכים משפטיים של בעלי זכויות, ובמיוחד תאגידי ענק, וגם הודות לכלים טכנולוגיים חדשניים שמספקים הגנה לתוכן ולזכויות הדיגיטליות. כלים אלה נקראים DRM, ראשי תיבות של Digital Rights Management, וחברת MessageNet מציעה את אחד הטובים שבהם, את פתרון ה VERA מבית חברת FORTRA.
אילו יכולות מקנה מערכת DRM?
* מניעת שימוש בתוכן ללא אישור – הגנת תכנים מסוגים שונים כך שרק גורמים מורשים יוכלו לצפות בהם.
* הגבלת משך הצפייה בתוכן – למשל מתן אפשרות להשתמש בתוכן מסוים במשך 24 שעות, שבוע וכו'.
* מניעת הדפסה והורדה התכנים – אלא אם כן ישנה הרשאה מתאימה.
* מניעת העברת קבצים ללא היתר – וכן מניעת העברתם לנמען אחר .
* מעקב ו/או מניעת עריכת שינויים בתוכן או העתקתו – באמצעות מנגנונים משוכללים שכוללים שמירת גרסאות, הדבקת Watermark.
מקסימום הגנה לכל סוגי התכנים
DRM הוא הרכיב הטכנולוגי המתקדם ביותר שקיים היום באכיפת בעלות על מידע , שליטה מלאה על המידע גם כשהוא עוזב את גבולות הרשת האירגוניים. ישנם כאמור גם כלים משפטיים, אולם במרבית המקרים אפיק זה לא מונע נזקים בזמן אמת אלא לכל היותר מספק פיצוי לאחר הליכים ממושכים ומסורבלים. בכל מקרה חשוב להדגיש כי האמונה שלא ניתן להגן על תוכן בעידן הדיגיטלי אינה נכונה, ותמיד כדאי להקשות על עברייני הסייבר ולהציב בפניהם מכשולים משמעותיים. מערכת ה-Digital Rights Management של חברת VERA נחשבת לאחת הטובות ביותר בתחום זה, ובאמצעותה ניתן לאבטח כל תוכן, לעקוב אחרי ניסיונות הגישה אליו (המורשים והלא מורשים) ולנהל באופן כללי את הזכויות הדיגיטליות ביעילות ובפשטות. חברת MessageNet אמונה על מציאת הפתרון המיטבי לכל צורך בתחומי אבטחת המידע והתוכן הדיגיטלי, וכבר צברה ניסיון רב במתן מבחר רחב של שירותים לגופים מובילים בארץ ובעולם .

יובל לפ- Pre Sale & Integration Specialist של חברת מסג'נט.